رویه‌های بازگرداندن کالا

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویت‏‌های فروشگاه اینترنتی کتونی بوده است و تیم کتونی در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد . با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید ، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است . برای بسیاری از محصولات ، فروشگاه کتونی ۷ روز فرصت تعویض کالا درنظر گرفته است .

شرایط تعویض کالا

.

 استفاده از ۷ روز ضمانت تعویض کالا چه شرایطی دارد ؟ 

اگر کالای خریداری شده ، ایراد ، زدگی یا پارگی داشته باشد .

- در صورتی که کارشناسان ما ایراد کالا را تایید نکنند ، هزینه ارسال کالا به مشتری قابل بازگشت نخواهد بود .

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد .

- اگر مغایرت ، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است ، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی آن ، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد .

- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد ، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود .

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به انبار کتونی بازگردانده شود . برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت تعویض را از بین خواهد برد .

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود .

- اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد ، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات فروشگاه کتونی (شماره تلفن ۳۳۴۲۷۲۱۰-۰۶۶ - داخلی شماره ۱) اطلاع داده شود .

- اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود ، در اولین فرصت پس از دریافت کالا (حداکثر طی ۲۴ ساعت کاری پس از دریافت کالا ) ، با شماره تلفن ۳۳۴۲۷۲۱۰ - (۰۶۶) خدمات پس از فروش (داخلی ۱) تماس بگیرید . و یا پیام خود را در صفحه "تماس با ما" برای واحد "خدمات پس از فروش" ارسال کنید .

- در این حالت ، برگرداندن کالا و تعویض آن پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش ، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد ، از آن استفاده نشده باشد . همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد ، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است . لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی‌توانند بازپس داده شوند ، از شمول این بند خارج هستند .

- لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا (پلمپ) ، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد .

- همچنین در صورت انصراف از خرید ، هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود .

اگر سایز کالا مناسب نباشد .

- درخواست تعویض سایز تنها در صورتی پذیرفته می‌شود که کفش یا پوشاک تنها تست شده باشند و در وضعیت اولیه و نو باشند ، و روی پوشاک هیچگونه آثار استفاده مانند لکه ، رنگ پریدگی یا بوی عطر و بدن وجود نداشته باشد ، و برچسب ، مارک ، دکمه و سایر ملحقات جدا نشده باشد .

.

 کدام کالاها قابل تعویض نیستند ؟ 

- زیورآلات و اکسسوری ها مانند گوشواره و اکسسوری های مشابه که تماس مستقیم با پوست دارند امکان تعویض سلیقه ای ندارند .

- لوازم آرایشی ، کرم ها و لوسیون ها مطابق قوانین وزارت بهداشت به صورت پلمپ فروخته شده و تعویض سلیقه ای ندارند .

- لباس های نوزادی به دلیل مسایل بهداشتی قابل تعویض نمی باشند .

- لباس های زیر مانند شورت های مردانه ، زنانه یا بچه گانه به دلیل مسایل بهداشتی قابل تعویض نیستند .

- کالاهای بخش " سوپر مارکت " قابل تعویض نیستند .

.

 وضعیت تحویل کالاهای قابل تعویض چگونه باید باشد ؟ 

- عطر و ادکلن ها در صورتی که در وضعیت پلمپ و آسیب ندیده باشند ، قابل تعویض هستند.

- انواع کفش ها در شرایطی که کفی کفش سالم و تمیزبوده ، خط خوردگی و تا شدگی و از بین رفتن بوی طبیعی کفش اتفاق نیفتاده باشد ، قابل تعویض هستند .

- انواع کیف ها در شرایطی که کیف کاملا سالم و به همراه تمامی پلمپ های پلاستیکی دسته و بند و حجم دهنده های درون آن باشد ، قابل تعویض هستند .

- پوشیدنیهای پارچه ای که محدودیت بهداشتی جهت تعویض ندارند ، در صورت تایید کارشناس و در شرایط نو به معنی عدم باقی ماندن بو ، چروک ، از بین رفتن خط های تا محصول و نداشتن لکه و همراه با برچسب ، مارک ، دکمه و سایر ملحقات آن ، پذیرفته خواهند شد .

- محصولات چرمی که محدودیت بهداشتی جهت تعویض ندارند ، در شرایطی پذیرفته می شوند که کارشناسان ما عدم باقی ماندن چروک ناشی از استفاده ، بو و برخورد با مواد مخرب چرم را تایید نمایند .

.

 کالا را چطور ارسال کنید ؟ 

- لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید .

- از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش جداً ، خودداری کنید .

- برای ارسال ، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود .

- برچسب زدن یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد .

- فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید . درصورت ارسال با پست پیشتاز ، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه کنید . اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار ، همراه سفارش ارسال نشده باشد ، از پیش فاکتور ایمیل شده ، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید .

- از نوشتن آدرس روی جعبه اصلی کالا ، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته ، آن را ارسال کنید .

- هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود .

- بسته خود را به آدرس زیر ارسال کنید .

استان لرستان ، شهر خرم آباد ، میدان امام ، خ کاکاوند ، نبش خیابان ساحلی ، ساختمان ۱۳۵ ، طبقه ۵

صندوق پستی : ۶۸۱۴۶۵۶۶۷۱

.

 هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد ؟ 

- هزینه ارسال کالا به انبار فروشگاه کتونی به عهده مشتری خواهد بود .

- در صورت انصراف از خرید ، تائید یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان فروشگاه کتونی ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا ، به عهده مشتری خواهد بود .

.

 پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش ، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود ؟ 

- کارشناسان خدمات پس از فروش ، ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند . اگر ایراد ، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان فروشگاه کتونی تایید شود ، کالا با همان سایز تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با کالای دیگری جایگزین کند . لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار فروشگاه است . اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا ، موجودی آن به اتمام برسد ؛ فروشگاه کتونی بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند . بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر ، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود . برای کالای گران‌تر ، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر ، فروشگاه کتونی تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند .

- اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی ، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و فروشگاه کتونی در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد تعویض کالا را می‌پذیرد .

- پس از دریافت و پذیرش کالا توسط فروشگاه کتونی ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری ، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش ، تا حداکثر ۱۰ روز کاری زمان خواهد برد .

- از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش ، مشخص شود ، اگر نیاز به استرداد وجه باشد ، حداکثر تا ۷ روز کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد .

- ملاک عمل و اقدام فروشگاه کتونی ، نظر کارشناسان پشتیبانی و خدمات پس از فروش است .

.

 درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟ 

- در اولین فرصت پس از دریافت کالا (حداکثر طی ۲۴ ساعت کاری پس از دریافت کالا ) ، با شماره تلفن ۳۳۴۲۷۲۱۰ - (۰۶۶) خدمات پس از فروش (داخلی ۱) تماس بگیرید . و یا پیام خود را در صفحه "تماس با ما" برای واحد "خدمات پس از فروش" ارسال کنید . درخواست ثبت شده توسط کارشناسان بررسی و در صورت تایید ، هماهنگی های لازم جهت بازگشت با مشتری به عمل خواهد آمد . درخواست تعویض کالا در صورتی پذیرفته می‌شود که محصولات تنها ، پرو شده باشند و در وضعیت اولیه و کاملا نو باشند . مراقب باشید هنگام پرو لباس لکه دار و رنگ پریده نشود ، بوی عطر و بدن را به خود نگیرد . مارک ، بارکد ، دکمه و سایر ملحقات جدا نشده باشد ، درخصوص محصولات چرمی (کیف ، کفش و ...) اگر هنگام تست کردن تاشدگی و خط خوردگی ایجاد شود فروشگاه کتونی از دریافت محصول معذور است . همچنین پوشیدن و تست کفش ، روی سطح تمیز باشد ، در صورتی که زیره کفش تمیز نباشد ، دارای خط خوردگی و تاشدگی و بوع غیر طبیعی باشد ، قابل مرجوع نیستند .

- لطفاً توجه داشته باشید در صورت عدم مطابقت کالا با شرایط ذکر شده ، فروشگاه کتونی از دریافت محصول معذور است . بنابراین از مشتریان گرامی خود می خواهد کمال دقت را هنگام پرو محصول مبذول فرمایند .

- لطفاً توجه داشته باشيد که قبل از اقدام به بازگشت کالا حتما شرایط بازگشت را مطالعه نموده و در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده اقدام به ثبت درخواست بازگشت کالا نمایید .